Men det var det lätt värt! Inte för att jag minns själva kvällen så väl, men jag kommer ihåg att drinkarna var förrädiskt goda och att jag skrattade så jag nästan ramlade omkull. Jag ramlade förresten säkert omkull. Det var en sån kväll.
Ska dock försöka tänka på det där med varannan vatten i kväll. Även om Jill brukar håna mig då.
I dag har jag varit på mitt favorit-friskispass med Jamilla. Elitsoldatsdagisfröken-ledaren ni vet. I love him. Jag och Jamilla råkade hamna i olika omklädningsrum (okej, det var mitt fel för jag kom sist) och efter passet smet jag in i bastun en liten stund. Den var tom när jag kom, men strax fick jag sällskap av en kvinna i 60-årsåldern som varit på samma pass som jag. Jag tycker dock inte att det räcker att ha haft sällskap på ett pass för att man ska känna sig bekväm att fläka upp hela sitt ljumskområde inför den andra personen. Det tyckte hon.
”Jag har så ONT här” sa hon och pekade farligt nära sitt underliv (samtidigt som hon ”öppnade upp” med benen så att säga). ”Vad kan det vara som sitter här?!”
Jag mumlade något, är själv osäker på vad, och tog sedan till flykten. Ärligt talat. Någon måtta får det vara på intimiteten.
Nu måste jag ta en tupplur. Trots att jag somnade tidigast halv två i natt, efter att ha haft spelkväll här hemma (jag vann!), vaknade jag klockan sju i morse och kunde inte somna om. Jättemärkligt. Det måste vara någon slags kryssnings-jetlag. Försökte somna om i en timme, sedan gav jag upp. Inte bra grund för en Paus-kväll detta.









