Jag var och hälsade på fina F i Malmö och vi skulle gå ut och handla. Utanför F träffar vi två av hans vänner, även de på matjakt. Skillnaden var att när jag och F planerade att gå in i affären, tänkte vännerna gå igenom affärens container med ratad mat på baksidan.
Vi möttes igen på tillbakavägen. Jag och F med grönsaker, ost och pasta. Vännerna med köttfärs, grönsaker och en massa wasabinötter. Jag och F (okej, bara F faktiskt, det var Gentlemannadagen i Malmö) något fattigare, vännerna i oförändrad ekonomisk status.
Alla glada. Alla nöjda.
torsdag 9 juni 2011
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)