Fredag kväll. Först dog min dator en brutal död helt oväntat, sedan dog någonting annat och så blev jag så där klassiskt, gammeldags ledsen som man kan bli ibland. Då är det tur att det finns en person, som trots att han var ute och drack öl med gamla kompisar avbröt detta för att i stället ta hand om mig. Jag fick ligga i hans soffa och välja vilken tv-kanal jag ville medan han lagade te åt mig, kramade mig, klappade mig och sa att jag är bästa tjejen i hela världen, så vad i hela friden har jag att vara så ledsen över?
Nästa dag övergick jag till att vara dramaqueen-ledsen. Då lyssnar man exempelvis på No happy ending (okej, den heter Happy ending, men det känns missledande) på repeat hundra gånger. Sedan har man sönder något, jag försökte med en kinesisk nyårslampa, men de är av förvånansvärt god kvalité de där lamporna. Hur mycket jag än stampade ilsket på den så vägrade den gå sönder.
Sen orkade jag inte ligga i min säng och vältra mig i självömkan längre, så jag svarade i den envist ringande telefonen och åkte hem till Fia på matlag. Det var bra. Då blev jag glad igen och passade på att föreviga detta:

Sara och jag och hennes fejkade 20-lapp som jag inte minns om hon försökte betala garderoben med, gjorde du det?

Bästa Fia och bästa Karin.
Och så blev det söndag. Jag gick en lång, lång promenad i bästa deppvädret, småregn, snålblåst och gråhet. Sen bjöd Oskar mig på kvinnodags-bio (antagligen i något slags försök att utjämna löneskillnaderna oss emellan?). Vi såg Män som hatar kvinnor. Passande. Den var bra, men ibland så otäck att jag var tvungen att hålla för öronen hårt hårt och trycka ner ansiktet i Oskars mage.
Oskar inledde för övrigt med att fråga vad jag hade velat när jag ringde honom halv tre på lördagnatten. Jag fick genast panik, för jag mindes inte alls att jag hade ringt och det innebär att jag lätt skulle kunna utfört andra, betydligt värre, nattliga påringningar. Efter en kontroll av min samtalslista kunde jag dock konstatera att jag bara hade ringt Oskar och då blev jag i stället retroaktivt sur över att han inte svarade ELLER ringde upp, eftersom det framställer mig som en galen person som ringer folk som i sin tur ignorerar mig. Han hävdade att han inte såg det förrän en timme senare och tog för givet att jag sov då, vilket förvisso var sant, men ändå. Fasoner!
Vad jag ville är fortfarande oklart. Får passa mig för Fias mangodrinkar i fortsättningen, jag minns att jag blev åksjuk på tunnelbanan hem. Åksjuk. På tunnelbanan. Det borde inte vara möjligt. Jag gissar att jag ringde Oskar för att jag trodde att jag skulle dö någonstans mellan Mariatorget och Zinkensdamm.
Nu är jag på jobbet. ”Du ser så neutral ut i dag”, sa just min kollega och så känner jag mig också. Jag är en väldigt oneutral person (uppenbarligen, eftersom hon kände ett behov av att kommentera det), men i dag känner jag mig... ingenting. Det är skönt. Jag är nog lite ledsen någonstans, men jag har varit ledsnare.
Jag vet att det går över.
Och jag har världens i särklass bästa vänner, puss på er. I går såg jag förresten Jill komma gående i biogången, hon såg inte att jag vinkade, för hon smsade. Till mig, skulle det visa sig! Precis när hon lade ner mobilen såg hon mig och blev mycket förvirrad. När man smsar till trollen....