E sa det i går, att livet går alldeles för fort. Han hinner ju inte ens städa sin ugn, som ”alla andra människor”.
Jag skulle visserligen hinna städa min ugn om jag kände ett behov av det, men när jag läser i den här bloggen är jag böjd att hålla med honom ändå. Det går fort, livet. Det känns inte alls som att det var ett ÅR sedan jag var i Beirut, inte heller som att det snart verkligen är dags för ett nytt år igen.
Jag har dock en känsla av att jag inte kommer att ligga gråtande i en snödriva och vilja dö strax efter tolvslaget när det blir den första januari 2012. Så även om livet går fort har jag åtminstone hunnit uträtta ett och annat sedan förra nyår. Exempelvis blivit lite stadigare i humöret och lite lugnare i själen.
Så värst många blogginlägg har jag däremot inte fått till. Kanske är det det som är min motsvarighet till ugnsrengöring.
tisdag 22 november 2011
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)